Tuesday 26 August 2014

Pengalaman Sendiri Dengan Set Resdung Shaklee

Salam dan hi semua....
Hari ini saya ingin berkongsi kisah resdung saya. Saya yakin ada di antara anda mengalami masalah resdung.

Sebenarnya saya menghdapi masalah resdung dari sekolah menengah lagi. Saya selalu bersin setiap pagi, hidung berair, mata dan hidung menjadi gatal. Pada waktu itu, jerawat pun sangatlah banyak di muka ku ini... Masa sekolah dulu saya memang tak dapat nak tipu mak bangun lambat sebab bila mak dengar saya bersin, dia dah tahu saya dah bangun. So, memang tak dapat nak buat-buat tidur lagi.

Masalah resdung saya berlanjutan dari tahun ke tahun. Dari di bangku sekolah sehinggalah ketika saya bekerja, saya masih mengalami resdung. Macam-macam saya produk saya ambil baik dari segi tradisional hinggalah perubatan moden. Kayu rokok resdumg, akar kayu, skincare resdung, anti-histamin semua saya pernah cuba.

Hinggalah pada tahun 2013 ofismate saya berkongsi masalah resdung dengan saya di mana beliau adalah pengidap resdung. Beliau membeli Sustained Release Vitamin C dengan saya kemudian dia menceritakan yang beliau mengambil vitamin c sebelum tidur, beliau tidak mengalami masalah hidung berair dan bersin. Kemudian beliau memberitahu saya yang adiknya mengamalkan alfalfa untuk mengawal resdung. Masa tu saya fikir, wow saya tak tahu pon benda ni sedangkan saya adalah SID Shaklee

Saya buat reserach tentang Alfalfa Complex dan Vitamin C dalam mengawal resdung. Apa yang saya jumpa adalah seperti berikut:


  • Sayur hijau bertindak sebagai anti-inflamatory kerana kaya dengan vitamin E yang merupakan ejen yang melindungi badan daripada pro-inflamatory molekul yang dipanggil cyrokines.Sayur hijau juga mengadungi kandungan vitamin dan mineral yang tinggi yang menghalang phyto-chemical. Alfalfa adalah tumbuhan hijau yang kaya dengan klorofil. Maka amatlah sesuai mengamalkan alfalfa untuk mengawal resdung
  • Vitamin C berfungsi sebagai boost up imune system selain memelihara gusi dan tulang, mempercepatkan kesembuhan luka. Vitamin C juga dapat mengawal masalah hidung berair

Selepas itu saya mengambil 2 produk ini. Saya makan vitamin C sebelum tidur, alfalfa selepas breakfast. selepas seminggu mengamalkannya saya dapat merasai perubahan. Tiada lagi bersin dan hidung berair setiap pagi. Wow... impress betul ni dan saya bersyukur akhirya saya berjumpa dengan penyelesaian masalah resdung saya.



Kemudian saya mencadangkan set resdung ini kepada adik saya. Seminggu selepas tu, saya dapat whatsapp daripada beliau:



Setelah membuat beberapa research dan blogwalking tentang set resdung Shaklee, kebanyakan SID mencadang pengambilan ALFALFA, VITAMIN C, DAN VITAMIN B.



There are eight B-group vitamins, which are essential for bodily functions such as energy production and making red blood cells. These water-soluble vitamins are easily destroyed when cooking or processing food. If planning a pregnancy, women should consider taking folic acid (folate) supplements to reduce the risk of conditions such as spina bifida in the baby.
Keterangan lanjut, click di sini

Berapa harga set resdung ni?

Set Resdung Bajet (Vitamin C 180 biji dan Alfalfa Small 330 biji = RM 146.25
Set Resdung Bajet (Vitamin C 180 biji dan Alfalfa Large 700 biji = RM 190.00
Set Resdung (Vitamin C 180 biji, Alfalfa Small 330 biji, Vitamin B Complex 120 biji) = RM 200.00
Set Resdung (Vitamin C 180 biji, Alfalfa Large 700 biji dan Vitamin B Complex 120 biji) = RM243.75

Sekiranya anda berminat boleh hantarkan email kepada sweetlunashop[at]yahoo[dot]com atau sms / whatsapp / telegram ke 0129817976

Anda yang mempunyai kad kredit atau kad debit, boleh buat pembelian dengan click link di bawah:




0 comments:

Post a Comment